Feedback van/naar leerling (Opdrachten afronden/teruggeven)

Feedback van/naar leerling (Opdrachten afronden/teruggeven)

In LOB.Online kunnen leerlingen opdrachten inleveren zodra ze deze hebben voltooid. Als docent is het belangrijk om deze ingeleverde opdrachten te beoordelen en passende feedback te geven. Afhankelijk van de kwaliteit en volledigheid van de opdracht kun je deze afronden of teruggeven voor herziening. In dit artikel wordt uitgelegd hoe je dit proces kunt uitvoeren.


Stappenplan:
  1. Ingeleverde opdrachten bekijken:

    • Log in op LOB.Online en ga naar het Dashboard.
    • Onder het gedeelte 'Ingeleverde opdrachten' zie je een lijst met opdrachten die door leerlingen zijn ingeleverd en klaarstaan voor beoordeling.
  2. Een opdracht beoordelen:

    • Klik op de opdracht die je wilt beoordelen om deze te openen.
    • Bekijk de inhoud van de opdracht zorgvuldig om te bepalen of deze aan de gestelde eisen voldoet.
  3. Opdracht afronden of teruggeven:

    • Afronden: Als de opdracht volledig en naar tevredenheid is uitgevoerd, klik je op 'Afronden'.
    • Teruggeven: Als er onderdelen ontbreken of de opdracht niet aan de verwachtingen voldoet, klik je op 'Teruggeven' om de opdracht terug te sturen naar de leerling voor verbetering.
  4. Feedback toevoegen:

    • Na het klikken op 'Afronden' of 'Teruggeven' verschijnt er een tekstveld waarin je feedback kunt geven.
    • Geef duidelijke en constructieve opmerkingen die de leerling helpen bij het begrijpen van je beoordeling.
    • Deze feedback is zichtbaar voor de leerling en biedt waardevolle inzichten voor hun leerproces.
  5. Naar de volgende opdracht gaan:

    • Om door te gaan naar de volgende ingeleverde opdracht, kun je de pijltjes rechtsboven in het scherm gebruiken.
    • Je kunt ook linksboven het dropdownmenu gebruiken om een specifieke opdracht te selecteren.


Door deze stappen te volgen, kun je effectief ingeleverde opdrachten in LOB.Online beoordelen en voorzien van waardevolle feedback. Dit proces ondersteunt leerlingen in hun leertraject en zorgt voor een duidelijke communicatie over hun prestaties.
    • Related Articles

    • Feedback van/naar leerlingen (Opdracht afronden/teruggeven)

      Wanneer een leerling een opdracht in LOB.Online heeft ingeleverd, is het belangrijk om deze te beoordelen. Afhankelijk van de kwaliteit en volledigheid van de opdracht kun je deze afronden of teruggeven voor herziening. In dit artikel wordt uitgelegd ...
    • Feedback van/naar leerling (Berichten)

      In LOB.Online kunnen leerlingen tijdens het werken aan opdrachten vragen stellen aan hun docent, zelfs wanneer ze thuis werken. Deze functie bevordert de communicatie en ondersteuning tussen docenten en leerlingen. In dit artikel wordt uitgelegd hoe ...
    • Feedback van/naar leerlingen (berichten)

      In LOB.Online kunnen leerlingen tijdens het werken aan opdrachten vragen stellen aan hun docent, zelfs wanneer ze thuis werken. Deze berichtenfunctie faciliteert een effectieve communicatie tussen leerling en docent binnen het platform. In dit ...
    • Eigen opdrachten maken

      In LOB.Online heb je de mogelijkheid om naast de bestaande opdrachten ook je eigen opdrachten te creëren. Dit stelt je in staat om lesmateriaal op maat aan te bieden dat aansluit bij de specifieke behoeften van jouw leerlingen. In dit artikel wordt ...
    • Planning bewerken per leerling (LOB.Online)

      Soms kan het voorkomen dat een leerling extra tijd nodig heeft om een opdracht in LOB.Online te voltooien. In dergelijke gevallen is het mogelijk om de einddatum van de opdracht voor die specifieke leerling aan te passen. Dit artikel legt uit hoe je ...