Gebruikers van AMN Insight zijn gekoppeld aan specifieke rollen. Afhankelijk van de uit te voeren werkzaamheden krijgt een gebruiker een rol toegekend. Dit bepaalt de toegang tot modules en functionaliteiten binnen de applicatie.
💡 Let op!
Voor de AMN Talentscan zijn slechts drie rollen van toepassing. Alle andere rollen zijn niet relevant voor de AMN Talentscan.
Als een gebruiker geen rol heeft toegewezen, krijgt deze automatisch de rol 'Administratief medewerker'.
Heeft toegang tot groepen en opleidingen (afhankelijk van instellingen door de applicatiebeheerder).
Kan toetsen inplannen en rapportages afdrukken.
Ziet alleen de groepen waartoe toegang is verleend.
Heeft volledige toegang tot alle modules en instellingen.
Is verantwoordelijk voor het verlenen van toegang tot de applicatie (indien er geen koppeling met een schooladministratiesysteem is).
Heeft toegang tot de Testplanner.
Kan alleen de voortgang van tests bekijken.
Kan geen planningen maken of rapportages downloaden.
De toegang tot groepen is afhankelijk van de instellingen.
Ziet bij inloggen het dashboard met een overzicht van eigen groepen.
Kan opdrachten, testen en resultaten klaarzetten, inzien en beoordelen.
Heeft toegang tot de module 'Opdrachten'.
Kan berichten en ingeleverde opdrachten van leerlingen bekijken.
Heeft toegang tot het menu 'Ontwikkelen' in de klassieke interface.
Kan een tijdelijk wachtwoord aanmaken voor leerlingen in het Paspoort.
Heeft toegang tot gegevens van de eigen mentorgroep(en).
Ziet de deelnemers uit de groep(en) waar hij/zij aan is gekoppeld.
Heeft beperkte rechten om wijzigingen aan te brengen.
Wordt meestal gekoppeld aan één of meerdere leerjaren.
Ziet leerlingen van groepen binnen dat leerjaar zonder als docent gekoppeld te zijn.
Kan net als de docent opdrachten, testen en resultaten inzien, beoordelen en klaarzetten.
Examenbeheer
Beheer
Mag vaststellende toewijzen
💡 Waarom rollen correct instellen?
Door rollen op de juiste manier toe te passen, wordt een veilige toegang tot gegevens gewaarborgd. Dit werkt alleen als bij het inrichten van de database de juiste instellingen zijn geactiveerd en de toegang tot groepen en opleidingen goed is geregeld.
📩 Vragen over rollen en toegang?
De applicatiebeheerder kan contact opnemen met de AMN Helpdesk: helpdesk@amn.nl.