In Insight kun je nieuwe deelnemers op twee manieren toevoegen: via een importbestand of handmatig. Dit artikel beschrijft hoe je deelnemers handmatig toevoegt en welke velden daarbij verplicht zijn.
Stappenplan:
Stap 1: Open de deelnemers
Klik op de knop ‘Deelnemers’ in het hoofdmenu
Klik het juiste jaar en daarin het juiste niveau aan of kies de groep waar de deelnemer in moet komen
Klik rechtsboven op ‘Nieuw’
Stap 2: Vul de gegevens van de deelnemer in
Vul de verplichte velden in (zie hieronder)
Voeg eventueel aanvullende gegevens toe, zoals contactgegevens of schoolinformatie
Stap 3: Opslaan
Controleer of alle gegevens juist zijn ingevuld
Klik op ‘Opslaan’ om de deelnemer toe te voegen
Verplichte velden bij het toevoegen van een deelnemer:
Deelnemersnummer
Voornaam
Achternaam
Geboortedatum
Geslacht
Zorg voor unieke deelnemernummers om te voorkomen dat resultaten aan de verkeerde persoon worden toegeschreven. Gebruik bijvoorbeeld de datum en tijd van aanmaak, zoals 202308171235 (jaar-maand-dag-uur-minuut).
Niet alle velden zijn verplicht; hoe meer gegevens je invult, hoe vollediger de rapportages later zijn.
Voor grote aantallen deelnemers is het efficiënter om gebruik te maken van de importfunctie met een Excel-bestand.
Met deze stappen kun je eenvoudig handmatig een nieuwe deelnemer toevoegen aan Insight. Controleer altijd de verplichte velden en sla de gegevens goed op. Zo blijft je deelnemersadministratie volledig en actueel.